Jak wzmocnić konwersję rezerwacji za pośrednictwem stron trzecich i na Twojej platformie rezerwacyjnej

30.03.2022 | Czas czytania: 5 minut

W dzisiejszym świecie online panuje dzika konkurencja. Jeżeli chodzi o rezerwacje i hotele, to OTA (online travel agencies), biura podróży i inne biura stron trzecich bez przerwy starają się przyciągać podróżnych na swoje strony internetowe. Podstawą skutecznej strategii jest przede wszystkim Twoja platforma rezerwacyjna. Jeśli masz właściwe narzędzia, na tej podstawie łatwiej będzie budować i osiągnąć więcej bezpośrednich rezerwacji online.

Czego oczekują goście i na co reagują podczas dokonywania rezerwacji za pomocą portali stron trzecich? W jaki sposób możesz wesprzeć te rezerwacje bez utrudniania sobie sprawy i inwestowania zbyt dużej ilości czasu i wysiłku? Odpowiedź jest prosta: wyświetleniem Meta-Review (podsumowania wszystkich opinii) lub TrustScore (oceny całkowitej) na stronie internetowej Twojego obiektu noclegowego.

NIEwyświetlanie opinii klientów może oznaczać wysokie koszty dla Twojej firmy. Dlaczego tak jest? Duża większość współczesnych podróżnych przed dokonaniem rezerwacji czyta opinie. Jeśli jednak pominiesz opinie gości, użytkownik po prostu przejdzie z Twojej strony na inną. I po sprawie – właśnie straciłeś/straciłaś potencjalnego klienta, ponieważ nie mógł przeczytać o doświadczeniach i przeżyciach poprzednich gości. Pamiętaj, że więcej niż 85% podróżnych podczas szukania hotelu czyta recenzje, więc popyt na pewno jest duży. To jasne jak słońce, że włożenie ocen od gości na platformę rezerwacyjną jest krokiem we właściwym kierunku.

Kiedy przechodzimy dalej, pojawiają się pytania: Jaki typ opinii działa najlepiej? Co preferują goście? Na co reagują najlepiej w poszukiwaniu zakwaterowania? Dobrze wiedzieć, że o jakości najwięcej zdradzą właśnie sprawdzone opinie. Tak, świat online jest niezmiernie obszerny i każdy może w nim swobodnie wyrażać swoje poglądy. Nie wszystkie opinie są jednak sprawiedliwe i uzasadnione. Poleganie na fałszywych opiniach może dla Twojej firmy oznaczać utratę wiarygodności. Potencjalni goście powinni kierować się informacją zwrotną, która jest słuszna i sprawdzona oraz bazuje na danych wysokiej jakości.

Nasze badania odkryły, że podróżni preferują podsumowanie treści opinii. Wymagają krótkich recenzji, które dostarczą im przegląd jakości usług. Kiedy gość przegląda plaftormy rezerwacyjne tylu różnych dostępnych hoteli, pensjonatów i obiektów noclegowych innych rodzajów, wyświetlenie reputacji online musi być krótkie, na temat i najlepiej również atrakcyjne wizualnie. Właśnie to przynoszą TrustYou Meta-Review oraz TrustScore: prosty, a zarazem wciągający sposób prezentacji zestawionych recenzji. Wyświetla się on albo jak przegląd większej liczby opinii gości, albo jak ocena na skali od 1 do 5 – wszystko za pomocą TrustYou widgetów lub we własnym projekcie graficznym ładnie dopasowanym do Twojej platformy rezerwacyjnej. Implementacja możliwa jest aż w 26 językach świata, żeby całość była zrozumiała również dla klientów zagranicznych.

Meta-Review
TrustYou przeszukuje i analizuje setki milionów recenzji hotelów ze sprawdzonych źródeł internetowych i strukturuje te informacje w ogólnym podsumowaniu, które nazywamy Meta-Review.
Na swoją stronę internetową możesz go umieścić także TY!

TrustScore
TrustScore to niezależny indeks, który przetwarza i monitoruje oceny obiektów noclegowych i komentarze gości z publicznie dostępnych źródeł. Na swoją stronę internetową możesz go umieścić także TY! 

Meta-opinie TrustYou znajdziesz dzisiaj już na setkach stron internetowych o podróżowaniu i zakwaterowaniu. Co miesiąc wpływają one na więcej niż 50 milionów decyzji o rezerwacji.