Czas czytania: 5 minut
Zachęć gości do udostępnienia opinii w Google
Wstawiaj opinie na stronę internetową
Odpowiadaj na wszystkie opinie
Informacja zwrotna gości może (i tak naprawdę powinna!) wpływać na strategię marketingową hotelu. Zwłaszcza w branży hotelarskiej opinie są czynnikiem wspomagającym sukces Twojego obiektu. Mogą mu jednak także zaszkodzić. Z naszych poprzednich artykułów już wiesz, że pozytywne opinie pomagają zwiększać liczbę rezerwacji. Negatywne z kolei mogą spowodować, że gość nie dokona u Ciebie rezerwacji pokoju. Mamy jednak dobrą wiadomość: jak tylko nauczysz się zarządzać opiniami gości, możesz zacząć używać ich na swoją korzyść.
Przyjrzyjmy się razem 3 sprawdzonym metodom wkomponowania ocen od gości do strategii marketingowej obiektu noclegowego i wykorzystania pozytywnej informacji zwrotnej tak, by Twój hotel był bardziej widoczny i miał większe szanse na rezerwacje.
To prawdopodobnie najważniejszy czynnik, jeżeli chcesz wydobyć z informacji zwrotnej od klientów jak najwięcej. Ignorowanie opinii lub sugestii klienta może prowadzić do tego, że poczuje się on niedoceniony. Będzie miał wrażenie, że jego doświadczenie lub przeżycie związane z zakwaterowaniem nie jest Twoim priorytetem. Bez względu na to, czy informacja zwrotna jest pozytywna lub negatywna, należy przyjąć odpowiedzialność. Udzieleniem odpowiedzi na opinię pokazujesz, że gość jest dla Ciebie ważny i zależy Ci na jego informacji zwrotnej. O tym, jak odpowiadać na recenzje, przeczytasz w tym artykule.
Przeczytać recenzje hotelu, zanim zarezerwuję w nim pokój – w dzisiejszych czasach jest to powszechne. Nasze badania pokazały, że ważne sa nie tylko teksty opinii, lecz także podsumowanie treści. Dlatego miał(a)byś treść recenzji tego typu wkomponować na stronę internetową swojego hotelu. Wkomponowane opinie dostarczają odwiedzającym strony sposób, jak szybko ocenić kluczowe właściwości obiektu, wyrobić sobie zdanie i podjąć decyzję o rezerwacji. Podobnie działa propagacja reputacji hotelu: najlepiej jest zacząć „w domu”, na oficjalnej stronie internetowej hotelu. Najłatwiej jest włożyć recenzje za pomocą widgetów TrustYou Meta Review i Trust Score lub za pomocą Marketing API. Z tych bezcennych pomocników korzysta już wiele naszych klientów – popatrz np. na stronę internetową hotelu Motel One.
Przegląd ocen Twojego hotelu może wyglądać np. tak:
Czy chcesz poznać ocenę swojego obiektu noclegowego? Odwiedź stronę TrustYou i dowiedz się, jak widzą Cię miliony podróżnych. Wpisz nazwę hotelu (z znakami specjalnymi lub bez nich) i zyskasz Meta Review, czyli podsumowanie wszystkich recenzji.
Wyszukiwarka Google bez wątpienia należy do najskuteczniejszych i najpotrzebniejszych elementów strategii marketingowej hotelu, a TrustYou jest jej partnerem. Razem z opinią, którą zyskasz z ankiety po pobycie (narzędzia Post-Stay Survey), dostaniesz nie tylko informację zwrotną, ale także możliwość udostępnienia tej samej i sprawdzonej opinii za pomocą „Push to Google” na profilu Twojego hotelu w Google. Dotrzesz w ten sposób do jeszcze większej ilości potencjalnych gości i zmaksymalizujesz moc opinii w Google.