Jak podwyższać RevPAR za pomocą reputacji online

30.03.2022 | Czas czytania: 7 minut

Czym jest RevPAR?

RevPAR, czyli Revenue Per Available Room, oznacza utarg za dostępny pokój po określonej cenie. Umożliwia porównywanie wyników nawet znacząco różniących się obiektów noclegowych. RevPAR pokazuje, w jakim stopniu hotel potrafi w optymalny sposób korzystać z pojemności zakwaterowania – odnośnie do wielkości i strategii cenowej. Dzięki RevPAR możesz łatwo porównać dochody np. w dwie różne soboty podczas high season lub np. dłuższe i krótsze okresy czasowe na przestrzeni lat. RevPAR oblicza się jak proporcja utargu całkowitego i liczby wszystkich dostępnych pokoi. Podaje się bez opłat lokalnych, śniadania i VAT. RevPAR jest ważną informacją dla każdego hotelarza, ponieważ pomaga mierzyć ogólny sukces hotelu.

Renoma hotelu lub reputacja hotelu online może należeć do najbardziej znaczących czynników w podwyższaniu RevPAR. Dlaczego jest ona taka ważna?
Goście zawsze szukają obiektu noclegowego, który odpowiada ich budżetowi. Zazwyczaj wybierają zakwaterowanie, które uważają za najlepsze w stosunku do ceny, którą są chętni zaplacić. Wybierają po prostu zakwaterowanie z najlepszą reputacją online. A gdzie ją sprawdzą? Twoja odpowiedź jest poprawna – obejrzą recenzje.
Dlatego ważne jest skrupulatne monitorowanie opinii o hotelu i staranie się by zdobywać jak najlepsze oceny. To proste: wyższy wynik ocen pomoże Ci podwyższać obłożenie i cenę za pokój z zachowaniem udziału w rynku.

Jak więc podwyższyć RevPAR za pomocą reputacji hotelu online?

Optymalizacja RevPAR ma oczywiście więcej zmiennych niż tylko reputację Twojego hotelu. W tym artykule skupimy się jednak na tym, jak zarządzanie opiniami i poprawienie reputacji hotelu mogą podwyższyć Twoje ogólne przychody.

Reaguj na opinie

Większość gości przed rezerwacją noclegu przeczyta opinie. Kiedy gość przeczyta negatywną opinie, Twoja odpowiedź może oznaczać różnicę pomiędzy tym, czy rezerwację zyskasz lub stracisz. Upewnij się, że odpowiadasz na wszystkie opinie, a przede wszystkim na te negatywne. Istotną rolę odgrywa także szybka odpowiedź.

Poprawiaj ocenę

Czy chcesz otrzymywać lepsze opinie w sieci? Wprowadź strategię długoterminową, która będzie prowadzić do poprawy opinii online, i osiągniesz wyższe oceny. Pomogą Ci one podnieść widoczność hotelu w kanałach online i będą skutkowały wyższą liczbą rezerwacji.

Zwiększaj liczbę opinii

Przesyłaniem ankiety satysfakcji klienta osiągniesz dwa cele. Po pierwsze – uzbierasz większą liczbę opinii, po drugie – zdobędziesz informację zwrotną, która pomoże Ci natychmiast rozwiązywać problemy i jak najszybciej zapewnić satysfakcję gości. Wisienką na torcie będzie jeszcze więcej opinii w kanału Google, które zyskasz za pomocą funkcji „Push to Google”.
Ankieta satysfakcji klienta – filmik

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Reputacja hotelu może być ważnym czynnikiem podnoszenia RevPAR Twojego obiektu noclegowego. Oceny od gości zasługują na maksimum uwagi – reaguj szybko i staraj się znaleźć kreatywne sposoby, jak zdobywać kolejne recenzje.

O spółce TrustYou

TrustYou możesz wyświetlić wszystkie swoje opinie w jednym panelu i za pomocą naszego narzędzia automatycznych odpowiedzi możesz tworzyć spersonalizowane odpowiedzi w ciągu kilku sekund. TrustYou dostarczy Ci aktualną statystykę i analizę danych z wszystkich recenzji uzbieranych na różnych kanałach. Pomoże Ci zrozumieć, co i w którym obszarze trzeba poprawić.
Możesz połączyć się bezpośrednio np. z Booking.com i Google, odpowiadać na opinie z jednego miejsca i cieszyć się z efektywnej pracy.
Uważnie obserwuj swoich konkurentów za pomocą naszego narzędzia Competitive Hotel Set i wyznacz sobie cele dla poprawy ogólnej oceny.