Dlaczego opinie gości są kluczem do restartu przedsiębiorstwa hotelowego

14.04.2022 CZAS CZYTANIA: 5 MINUT

Czy w 2022 r. planujesz ponownie otworzyć drzwi swojego hotelu? W takim razie jest bardzo prawdopodobne, że będzie to przypominało kompletny rebranding – taką rewitalizację i odmłodzenie Twojej marki handlowej. Stare strategie, oferty i sukcesy już nie odzwierciedlają rzeczywistości wystarczająco trafnie. Podróżni potrzebują dokładnie wiedzieć, jak sytuacja wygląda właśnie teraz. W tym roku. W nowym, 2022 roku. I właśnie to jest powód, dlaczego informacja zwrotna od gości, zwłaszcza stosowne recenzje z ostatnich czasów, mogą pomóc w restartowaniu przedsiębiorstwa hotelowego. Takie opinie dostarczają adekwatny opis aktualnego stanu, oferty i reputacji Twojego obiektu noclegowego.

Twoim celem jest przyprowadzenie gości z powrotem – jest to zresztą priorytet każdego hotelarza. Dlatego istotne jest zrozumienie, jak opinie mogą wpływać na decyzje współczesnych podróżnych o robieniu rezerwacji, a następnie – przyswojenie sobie sposobów stosowania opinii i ocen gości na własną korzyść. 

Rosnące znaczenie opinii gości

Więc jak bardzo podróżni polegają na opiniach online podczas podejmowania decyzji o rezerwacji? I dlaczego informacja zwrotna powinna mieć pierwszeństwo w Twojej strategii ponownego otwarcia? Uzbieraliśmy dla Ciebie kilka świeżych statystyk z Status Labs, które mogłyby być dla Ciebie pouczające. Czy wiesz, że:

– 87% konsumentów w 2020 r. czytało opinie w sieci? Oznaczało to wzrost 6% w porównaniu do 2019 r. i wzrost 20% w porównaniu do 2010 r.

– 79% użytkowników online mówi, że ufają opiniom online tak samo jak rekomendacjom osobistym przyjaciół lub rodziny?

– 94% konsumentów twierdzi, że dzięki pozytywnym opiniom jest bardziej prawdopodobne, że zdecydują się dla Twojej firmy?

Pewnie widzisz sam(a), że informacja zwrotna od gości jest coraz ważniejsza. Głównie od ostatnich dwóch lat, gdy tyle się zmieniło, a podróżni potrzebują wiedzieć, co wybrany hotel może im zaoferować. Uwierz, że nie ma lepszego sposobu, jak wyrobić sobie jasne zdanie, niż poprzez czytanie opinii, które napisali inni podróżni. 

Nowe oblicze informacji zwrotnej od gości

Informacja zwrotna sama w sobie znacząco się zmieniła i rozwinęła na przestrzeni ostatniego roku. Podróżni teraz zwracają więcej uwagi na kluczowe czynniki, które w czasach przed pandemią nie koniecznie były priorytetami. Czystość, bezpieczeństwo, bezkontaktowe formy komunikacji – oto podstawowe cechy podkreślane przez gości w opiniach. Nowe wiadomości z AHLA (Amerykańskiego Stowarzyszenia Hoteli i Mieszkań) wskazują na to, że najwyższym prioryetem podczas rezerwacji dla podróżnych obecnie jest czystość. Jest to naprawdę znacząca zmiana w porównaniu do poprzednich czasów, gdy pierwsze miejsce zajmowała cena.

Ze względu na te stosunkowo gwałtowne zmiany i zwroty, przez które obecnie przechodzi przemysł, rzeczą naturalną jest, że również informacja zwrotna od gości uzyskuje nowe oblicze. Z pewnością można spodziewać się, że recenzje będą teraz częstsze, szczegółowsze i krytyczniejsze – a przede wszystkim w obszarze kluczowych kategorii takich jak czystość lub bezpieczeństwo. Goście skupiają się teraz na tym, co jest dla nich najważniejsze, i podkreślają to w swoich opiniach online. Opinie te wpływają na decyzje przyszłych podróżnych o zrobieniu rezerwacji. W ten sposób kształtuje się koło, które rozpoczyna się i kończy na informacji zwrotnej od gości oraz ma wspaniałą moc, by zrestartować Twoje przedsiębiorstwo.

Najlepsze sposoby wykorzystania opinii online

Niektóre sprawy, takie jak pandemia lub przeżycie osobiste gościa, są poza Twoją kontrolą. Możesz jednak kontrolować i stosować sposób zarządzania firmą (hotelem, restauracją lub usługami) i jej propagacji na podstawie opinii gości.

Najpierw upewnij się, że przeprowadzono dokładną analizę wszelkiej informacji zwrotnej otrzymanej z źródeł internetowych. Uzyskasz tak klarowny i szczegółowy przegląd aktualnej reputacji swojego hotelu. Staraj się analizować informację zwrotną bardzo szczegółowo: skup się przede wszystkim na kategoriach, które są teraz najodpowiedniejsze, i zapisz sobie, które obszary można poprawić.

Pamiętaj o wspieraniu informacji zwrotnej i podziękowaniu gościom, że znaleźli czas, by podzielić się wrażeniami. Trzymaj kanały komunikacji otwarte podczas całej podróży gościa. Daj gościom znać, że zawsze mogą się do Ciebie zwrócić i informacja zwrotna od nich jest ważna. 

I wreszcie – propaguj swoją dobrą reputację. Upewnij się, że używasz wszystkich dostępnych ocen, wyróżnień i widgetów – to niezbędni pomocnicy, którzy mogą wesprzeć Twoje przedsiębiorstwo w sieci. Dzięki nim goście będą też mieć pewność, że Twój hotel jest właśnie tym miejscem, któremu mogą zaufać.

Platforma TrustYou jest całkowicie kompleksowa: za jej pomocą możesz wszystkie czynności (i jeszcze wiele więcej!) wykonywać wygodnie w jednym miejscu. 

Chętnie pokażemy Ci drogę – nie wahaj się i zgłoś się do nas po  darmową konsultację lub poproś o ORM dla swojego hotelu

Masz kolejne pytania dotyczące funkcjonowania platformy TrustYou? Zapraszamy! Jesteśmy, aby pomóc Ci zrestartować przedsiębiorstwo hotelowe w najzdrowszy i najbardziej energiczny sposób.