5 powodów, dlaczego opinie online są ważne

Czas czytania: 6 minut

Opinie klientów online stworzyły nowy obszar w marketingu i komunikacji, który przekracza przepaść między tradycyjnym ustnym przekazaniem informacji zwrotnej i formą wirtualną. Z pewnością zgodzisz się, że opinie w sieci naprawdę znacząco wpływają na zdanie podróżnych lub konsumentów. Może korzystasz już z narzędzia do zarządzania reputacją TrustYou, za pomocą którego zbierasz opinie klientów o poziomie dostarczanych usług i odpowiadasz na wartościową informację zwrotną. Zróbmy jednak krok wstecz i wróćmy do kluczowych powodów, dlaczego warto zdobywać opinie klientów o Twoim obiekcie noclegowym.

5 powodów, dlaczego opinie są ważne

1) Lepsze zrozumienie swoich klientów i udoskonalenie obsługi klienta

Analiza opinii pozostawionych przez gości pomoże Twojej firmie zrozumieć ogólny poziom zadowolenia klientów. Dostarczają one przedsiębiorstwu informację zwrotną dotyczącą tego, czego klienci rzeczywiście pragną. Wykorzystanie tych zrozumiałych informacji na wstępu umożliwi Ci szybko i skutecznie ulepszyć swoje usługi oraz skupić się na potrzebach gości.

Zeskanuj dla dostępu do świata reputacji online Twojego obiektu noclegowego:

2) Wiarygodność i społeczny dowód słuszności

Niewątpliwie od chwili naszego urodzenia jesteśmy istotami społecznymi: zanim podejmiemy decyzję o zakupu lub rezerwacji, interesujemy się tym, co inni mają do powiedzenia. To taka sama sytuacja, jak gdybyśmy poprosili rodzinę i przyjaciół o rekomendację, tylko strony z recenzjami umożliwiają to za pomocą kilku kliknięć.

3) Lepsza pozycja w wyszukiwarkach

Stwierdzono, że opinie należą do najbardziej wyrazistych czynników oceny w wyszukiwaniu lokalnym. Aczkolwiek niektóre firmy mają profile łączy niskiej jakości, osiągają w wyszukiwarkach dobre pozycje, ponieważ w opiniach znajdują się wspomniane słowa kluczowe lub nazwa miasta i hotelu.

Nie decyduje więc jak największa liczba opinii, lecz ich treść. I właśnie dlatego ważne jest regularne udzielanie odpowiedzi na recenzje i korzystanie z słów kluczowych, które pomagają w wyszukiwaniu organicznym.

4)Opinie to Twój marketing

Pozytywne opinie w sieci mają duże znaczenie, ponieważ mogą Twojemu hotelowi przynieść zalety, których prosta kampania marketingowa nie zapewni. Oceny online są jak kampanie mikromarketingowe, które działają jeszcze długo po opublikowaniu. Dostarczają potencjalnym klientom ciągły pozytywny wizerunek i stwarzają krótkoterminową i długoterminową świadomość o marce.

Zobacz kilka przykładów, jak opinie od TrustYou mogą wyglądać na Twojej stronie internetowej:

Sonnenalp | Patince | Wombats | MotelOne

5) Opinie generują kolejne opinie

Jeżeli już zbierasz recenzje online, jest bardzo prawdopodobne, że dołączą do nich nowe. Opinie istniejące już w internecie zachęcają innych podróżnych, by zostawić własną informację zwrotną. I jeżeli zapewnisz wysoką jakość treści Twoich opinii, jesteś na dobrej drodze, by zacząć używać ich na własną korzyść. Twoją najlepszą pomocą będzie narzędzie do zarządzania reputacją TrustYou, partner Google.

► Google ogłosił aktualizację opinii o produktach dla lepszego wyświetlenia w wynikach wyszukiwania ◄

Opinie klientów w internecie to świetny sposób, jak przyciągnąć uwagę podróżnych i zwiększyć sprzedaż. Znaczenie opinii klientów jest ogromne – są one ważne nie tylko dla hotelarzy, lecz także dla konsumentów. Oceny od gości zapewniają Ci widoczność w wyszukiwaniu online. Im większe jest znaczenie recenzji i liczba konkurentów korzystających z ocen klientów, tym konieszniejsze jest Twoje zaangażowanie. Opinie klientów online zostają tu, a im wcześniej rozpoczniesz kolekcjonowanie, tym szybciej dotrzesz do świadomości podróżnych.

Czy interesuje Cię narzędzie do zarządzania reputacją TrustYou i sposób, jak może Ci pomóc z opiniami online? Napisz do nas na lucie.zelnickova@trustyou.net lub poproś o wersję demo, gdzie zapewnimy Ci dostęp do rzeczywistych danych Twojego hotelu na 1 miesiąc za darmo.