10 powodów, dlaczego w hotelu warto wprowadzić narzędzie do zarządzania reputacją

14. 4. 2022 | CZAS CZYTANIA: 5 MINUT

Zdecydowana większość przedsiębiorstw jest w dzisiejszych czasach w znaczącym stopniu uzależniona od internetu, co dotyczy również hotelarstwa. Dlatego prawie żadna branża nie poradzi sobie już bez zarządzania reputacją online. 

Absolutnie niezbędnymi, wręcz niemal obowiązkowymi stały się recenzje w branży usług gastronomicznych.  

W przypadku hoteli jest tak samo: zanim podróżny wybierze dla siebie obiekt noclegowy, oczywiście szuka recenzji online. Dlaczego tak jest? Zachowanie konsumentów zauważalnie się zmieniło i nadal będzie się również szybko zmieniać. Ludzie szukają wszystkiego w internecie i podejmują decyzje na podstawie sprawdzonych ocen i opinii. Jest to najprostszy i najszybszy sposób porównania doświadczeń, jakości usług i najlepszych ofert. Zarządzanie reputacją staje się więc istotnym zadaniem dla każdego hotelu, każdej restauracji i innych dziedzin tej branży. Zapoznajmy się szczegółowo z powodami, dlaczego zarządzaniem reputacją (renomą) przedsiębiorstwa powinien poważnie zajmować się każdy hotelarz – bez względu na to, czy prowadzi dużą sieć hoteli, pensjonat rodzinny lub np. kemping nad jeziorem.

10 powodów, dlaczego w hotelu warto wprowadzić narzędzie do zarządzania reputacją

  1. TY pomaga gościom podejmować świadome decyzje
    90% podróżnych podczas wyboru hotelu przegląda opinie online. Oceny obiektów noclegowych na różnych platformach internetowych pomagają gościom w wyboru właściwego hotelu.
  2. TY podnosi utarg
    Jeden dodatkowy punkt oceny oznacza podwyższenie popytu średnio o 6%. Jak zdobędziesz kolejną gwiazdkę oceny, popyt na Twój hotel wzrośnie aż o 20%.
  3. TY buduje zaufanie gości
    Jeżeli będziesz odpowiadać na wszystkie opinie, a nie tylko na opinie na stronie internetowej hotelu, zdobędziesz zaufanie gości. Doceniaj informację zwrotną i udowodnij, że każdą opinię traktujesz poważnie.
  4. TY ulepsza revenue management
    Reputacja hotelu online ma oczywisty wpływ na sprzedaż i rezerwacje bezpośrednie. Zarządzaj reputacją w efektywny sposób: załatw sobie narzędzie zarządzania reputacją lub firmę, która pomoże Ci z reputacją w sieci.
  5. TY poradzi sobie z konkurencją
    Za pomocą narzędzia zarządzania reputacją możesz monitorować zarówno ocenę Twojego obiektu noclegowego, jak i oceny konkurencji. Poznaj swoje mocne i słabe strony oraz analizuj przewagę nad konkurencją.
  6. TY poprawia jakość doświadczeń gości
    Zarządzanie reputacją zaczyna się od komunikacji z gośćmi. Zbieraj i analizuj wszystkie recenzje – pomogą Ci one odkryć największę kłopoty oraz podwyższyć ocenę poprzez ulepszenie lub zmianę usług.
  7. TY buduje bazę lojalnych klientów
    Zapewnij dobrą widoczność Twojego hotelu w internecie. Korzystaj z mediów społecznościowych i różnych platform do publikowania opinii. Zadowoleni goście zostaną ambasadorami Twojej marki.
  8. TY przynosi więcej rezerwacji
    Stosuj zarządzanie reputacją jako część strategii marketingowej Twojego hotelu. Dzięki pozytywnym opiniom goście będą częściej robić rezerwacje. Twoje przychody się pomnożą i zysk wzrośnie.
  9. TY pomaga eliminować skargi
    Szukaj dróg do polepszenia swoich usług na podstawie informacji zwrotnej. Ustal z zespołem zarządzania reputacją proaktywną postawę – dobre zarządzanie online reputacją będzie zapobiegać kolejnym negatywnym opiniom. 
  10. TY monitoruje Twoją markę dniem i nocą
    Negatywne opinie dużo więcej wpływają na potencjalnych klientów niż te pozytywne. Obserwuj regularnie, jak radzi sobie Twoja marka, i poświęcaj uwagę udzielaniu odpowiedzi zarówno na pozytywne, jak i na negatywne opinie.

Zarządzanie reputacją online za pomocą TrustYou nie ogranicza się tylko do luksusowych nieruchomości dla wybranych klientów. TrustYou to narzędzie niezbędne dla każdego hotelu gdziekolwiek na świecie. Tysiące hotelarzy korzystają z tego narzędzia, które dla nich zbiera, sortuje i analizuje dane z różnych platform. Renoma, rekomendacje i recenzje online skutkują większą liczbą rezerwacji niż jakikolwiek inny czynnik. Jeżeli chcesz stworzyć skuteczną strategię zarządzania reputacją, zapewnij swoim pracownikom odpowiednie szkolenia. Motywuj ich, aby radzili sobie z negatywną informacją zwrotną i przetwarzali ją na pozytywną. Zbuduj profesjonalny zespół zarządzania reputacją hotelu. Zespół, który będzie śledził reputację hotelu wszędzie w internecie. Właśnie od reputacji online bowiem w znaczącym stopniu zależy sukces Twojego przedsiębiorstwa w hotelarstwie.

„Dwadzieścia lat trwa budowanie reputacji. Jej zrujnowanie może potrwać 5 minut”.  Warren Buffet.

Nie czekaj ani minuty dłużej – poproś o próbkę rzeczywistych danych i zapoznaj się ze swoją reputacją.