Jak stosować wiedzę o konkurencji na swoją korzyść

CZAS CZYTANIA: 7 MINUT

Konkurencja to jeden z najbardziej wymagających czynników w hotelarstwie. Jednocześnie może stanowić motywację do podniesienia jakości wyposażenia i usług. Turyści mogą wybierać spośród dużej ilości hoteli, które mogą zaspokoić ich potrzeby i spełnić ich oczekiwania. Zależy więc tylko od Ciebie, w jaki sposób nakłonisz ich do dokonania rezerwacji w Twoim obiekcie noclegowym.

Jak można wyróżnić swój hotel na tle konkurencji? Podczas porównywania podobnych rodzajów zakwaterowania zasadniczą zaletą będzie wiedza na temat konkurentów. W tym przewodniku po sprawdzonych metodach zaprezentujemy najefektywniejsze sposoby korzystania z TrustYou Comp Index, by pomóc Ci znaleźć swoje mocne strony, popracować nad słabszymi i pokonać konkurencję.

  1. Miej jasno określony cel

Jasno określony cel koncentrujący się na dokładnie określonych potrzebach i oczekiwaniach gości hotelowych ma więcej niż jedną zaletę: dostarczysz lepsze doświaczenie pobytu i stworzysz dobrą reputację. Kolejna zaleta to przygotowanie do podniesienia zysków. Jak to działa? Udowodniono, że turyści chętnie zapłacą więcej za hotel, który ma świetną reputację w sieci. Jeżeli poprawisz coś, co w opiniach jest negatywnie oceniane, możesz pozwolić sobie na podniesienie cen. Za pomocą ankiety po pobycie od TrustYou możesz zadawać pytania, które pomogą w zidentyfikowaniu obszarów do poprawy. TrustYou Comp Index z kolei pokaże Ci, jak idzie Twoim konkurentom, i pomoże określić cel popraw.

  1. Poznaj swoich konkurentów

Monitorowanie konkurentów to główny cel wskaźnika Comp Index TrustYou i jedna z najlepszych strategii, jak osiągnąć przewagę na rynku. Znajomość własnej pozycji i reputacji jest integralnym elementem tego równania. Jednak żeby dokładnie dowiedzieć się, czemu poświęcić uwagę, musisz mieć zdolność oceny swoich konkurentów. TrustYou Comp Index to wskaźnik porównawczy korzystający z największej bazy opinii gości na świecie i oceniający twoje opinie na tle innych. Prosto mówiąc, Comp Index przedstawia najprostsze i najskuteczniejsze narzędzie obserwacji przedsiębiorstw konkurentów i automatycznego oraz kompleksowego porównania Twoich wyników do wyników konkurencji.

TrustYou Comp Index daje hotelarzom możliwość wybrać konkretne wskaźniki KPI o wysokiej wartości dla prowadzenia przedsiębiorstwa i obserwować je w porównaniu do konkurencji. Comp Index można wyliczyć np. z całkowitego wyniku opinii gości, wyniku wydajności TrustYou lub całkowitej liczby opinii. Wszystkie te wskaźniki KPI podkreślają aktualną wydajność hotelu oraz jego mocne i słabe strony.

Comp Index 1,05 oznacza, że Twój wynik jest o 5% lepszy niż średni wynik konkurencji, a wskaźnik 0,96 oznacza, że Twój wynik jest o 4% gorszy niż średni wynik konkurencji. Kodowanie kolorystyczne wygląda następująco:

<1 = czerwony

Dałoby się robić to lepiej, konkurencja wyprzedziła Cię w tej kategorii. Kategorię, którą należy poprawić, można dokładnie określić na podstawie impact wyniku, aby odzyskać swój udział na rynku.

1 = czarny

Neutralny – Twoje usługi są porównywalne do usług oferowanych przez konkurentów, lecz małe poprawki w tym lub innym obszarze mogą zwiększyć Twoją przewagę na rynku.

> 1 = zielony

Robisz to lepiej od konkurencji. Ten wynik wskazuje, co najbardziej cieszy Twoich gości i za co może zapłaciliby więcej.

  1. Zmotywuj swój zespół

Bardzo dobra świadomość własnej pozycji na rynku to najlepszy sposób uzyskania przewagi i wyróżnienia się, ale również utrzymania motywacji i pozytywnego nastawienia zespołu – szczególnie po niedawnych utrudnieniach w naszej branży. Za pomocą wskaźnika TrustYou Comp Index możesz tworzyć raporty i udostępniać je innym zespołom lub działom hotelu. Będziesz mieć wyraźny obraz tego, jak hotel sobie radzi i dokąd powinien zmierzać. Comp Index może być świetnym sposobem motywacji zespołu do osiągnięcia konkretnego celu. Pomoże Ci odkryć, jakiemu obszarowi poświęcać najwięcej uwagi i co poprawiać, aby Twoi goście mieli z pobytu jeszcze większą przyjemność.

  1. Propaguj swoje zalety i mocne strony

Jak tylko skorzystasz ze wskaźnika Comp Index do osiągnięcia określonych celów, daj o tym znać! TrustYou Comp Index może być punktem wyjścia dla kolejnej strategii. Jeśli poznasz swoje mocne strony na tle innych hoteli, możesz odpowiednio zmienić strategię marketingową i propagacyjną, która doprowadzi do zwiększenia liczby rezerwacji i podwyższenia przychodów. Pomnoży się także informacja zwrotna, której można użyć dla dalszej analizy i rozwoju. Jeżeli Twój hotel jest najlepszy w danej kategorii i danym obszarze, upewnij się, że cały świat zostanie o tym głośno i wyraźnie powiadomiony – zamieść informacje te na stronie internetowej, portalach społecznościowych lub w wykorzystaj je w kampanii reklamowej, która pomoże przyciągnąć uwagę podróżników i wpłynąć na ich decyzję w trakcie rezerwacji. Jak to osiągnąć w prosty, a zarazem efektywny sposób? Wypróbuj narzędzie TrustYou Review Marketing, które umożliwi Ci propagację mocnych stron hotelu za pośrednictwem sprawdzonych i niezawodnych danych – prosto na Twojej stronie internetowej.

Czy chcesz zobaczyć, jak idzie konkurencji?

Skontaktuj się z nami